Redza Channelz

I'm expressing myself through daily lifestyle....... Hope you enjoy reading my blog.

Thursday, April 16, 2020

UPSR 2020 Dibatalkan Ulangkaji Diteruskan

UPSR 2020 DIBATALKAN ULANGKAJI DITERUSKAN | Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera semua pembaca. Pengumuman pembatalan peperiksaan UPSR & PT3 tahun ini diumumkan semalam oleh Menteri Pendidikan (Kanan) Dr. Mohd. Radzi Md. Jidin. Bila tanya apa perasaan saya? Tak tahu nak kata suka atau tak tapi saya tetapkan usaha dan terus bersemangat untuk belajar. Saya dah janji kepada ibu bapa saya untuk berusaha bersungguh-sungguh bagi mencapai keputusan cemerlang dalam pelajaran.

Rutin harian semasa perintah kawalan pergerakan

Sepanjang Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) ini, cikgu saya juga tak henti-henti memberi tugasan kepada pelajar. Cikgu menggunakan applikasi WhatsApp group dan Telegram untuk memberi tugasan.

Tugasan dalam talian

Ini pula tugasan harian dari cikgu sekolah.. Tulis dan salin soalan yang diberikan.

Pembelajaran dalam talian melalui applikasi Faceboook live

Pada sebelah malam pula saya mengikuti kelas tusyen dalam talian menggunakan aplikasi Facebook live. Jadual waktu pembelajaran telah disediakan. Segala maklumat cikgu akan salurkan dalam aplikasi Whatsapp.

Begitulah rutin harian saya sepanjang perintah kawalan pergerakan ini. Masa saya banyak dihabiskan dengan mengikuti pembelajaran dalam talian.

Sekian sahaja perkongsian saya. Terima kasih sudi baca.


Regards,




2 comments:

  1. Macam rasa lain aje bila takde UPSR dan PT3
    'the new normal'

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah macam tak biasa lagi bila UPSR tahun ini dibatalkan. Cikgu kata mungkin akan diganti dengan peperiksaan penilaian. Kita tunggu nanti 😊

      Delete

Instagram @redza.channelz

You May Also Like